indië 2009 dagboek

Tweede maal Azi?, na in 2007 in mijn uppie het zuidoostelijk deel verkend te hebben (Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam) trok ik nu mijn broer, zus en vriend van zus achterna. Dus een ruimer gezelschap, zelfde geestesverruimende goals. Go, njoy and suck it up! Kristof, Sofie en Jo Clissen was ik reeds op maandag 13 juli gaan afzetten aan Zaventem. Zij gingen een week eerder om traject Dehli-Mumbai reeds af te werken, ik heb nog weekje gewerkt thuis in de zaak om de losse eindjes aan elkaar te knopen. Een appelflauwte van moeke dreigde even roet in het eten te gooien, maar dat bleek onder controle op het moment van mijn vertrek. We laten mijn avontuur aanvatten het eerste moment dat dit dagboek beschreven werd, hoewel ik ge trachten zo chronologisch als mogelijk te werk te gaan.

WOENSDAG 22/07/2009
Where to start, we zijn intussen 12 h aan het treinen tussen Mumbai en Guntakal (onderweg naar Hampi)
, but first things first: my beloved bff Jan Vanderveken pikte me zondag 19/07 op om 5h05 AM, in de morgend dus ;-), incl. ons carinneke, voor dropoff op Zaventem. Alles op rolletjes door check-in en random check (ik werd wederom afgetast). Opstijgen en dalen gebeurde in no time op het traject brussel-zurich, intussen al een indische diamantair op sleeptouw genomen door zurich airport, die gast vond dat fantastisch, hoewel er ik geen diamanten heb aan overgehouden...:-D Vlotjes van Zurich naar Mumbai gevlogen op een dikke 7h. Had ondertussen thuis al email gekregen van folks in Mumbai dat broer Kristof me zou oppikken aan luchthaven, en als we elkaar zouden missen op perron 1, Victoria Station. Onderweg bevestiging gekregen dat het luchthaven zou worden, dus Bscenario van alleen het openbaar vervoer te testen in mumbai is mij in eerste instantie uitgespaard. Uit luchthavengebouw wandelend kreeg ik er steeds meer in, Slumdog Millionaire soundtrack op mijn oren, marcheerde ik met decisieve tred de licht vochtige warmte tegemoet
. Mijn grote broer stak letterlijk er bovenuit, luckily for me. Zeer blij weerzien! Via mijn eerste tuktuk (cabrio taxi op drie wielen) sinds twee jaar naar Indirie station en dan naar Victoria Station en dan au pied naar Colaba area in richting van hotel. Na wat verse fruit juices met de rest, rond 2h AM mijn eerste poging tot slapen aangevat (die oordopjes zijn een fantastische uitvinding om eventueel gesnurk uit te cancellen ;-)) Volgende dag (20/07) sliepen we in en ne een brunchke wandelden we rond op Coloba schiereiland: Taj Mahal hotel, Gate of India, different big old universities, colleges,...in tussentijd ook treintix voor trip naar Hampi geboekt en even noordwaarts gespoord, richting grootste openluchtwasserij, ter wereld wsl, aan Mahalaxmi station (treinritje in de spits levered een hilarisch filmpje op). Moskee op pier had een bizarre sfeer over zich, little out of place or so, nabije hindoe tempel boeiend zonder meer. Dinner dan weer iets pittiger dan geanticipeerd, dan maar mijn portie verdeeld over de andere disgenoten. LANGE wandeling terug via Chowpatty beach en Corniche naar huis, waar onze Kristof intussen weer een vriend voor het leven in zijn hart heeft gesloten, waarmee zelfs hartsgeheimen werden uitgewisseld ;-). Wederom na onze dagelijkse vitamine shot in de vorm van verse fruitsapjes van diverse makelij, een nachtje iets beter geslapen.
Op dinsdag 21/07 trokke we naar elephanta island, mijn ontbijt had geen zin om mee te gaan op de woeste zee, spijtiggenoeg. Halverwege als enige over de reling gehangen, gelukkig is er mogelijk compromitterend materiaal vernietigd geraakt. Op olifanteneiland wat coke opgepikt (Pepsi voor de fans, en dus het geestesverruimend goedje) om mijn suikers terug wat op peil te krijgen, maar dat was zonder de agressieve monkeys gerekend. Verrassingsgewijs heeft een monkey langs onderen mijn flesje weggerukt, ik verschoot me een bult en de coke koos de kant van den aap...Hilarisch grappig voor de omstaanders, maar maakte me zeer attent voor de college maffiabende apen...dit ging niet meer met mij gebeuren! De uitgehouwen grotten bekeken, de ene in verdere staat van onthouing dan de andere. Heb mijn broer Kristof nog gered uit a puddle of mud in cave 5, spijtiggenoeg geen beeldmateriaal, maar om tussen al die toeristen daar te staan strugglen, het was een komisch zicht ;-). Even tussendoor een opmerking, reeds vanaf eerste stappen uit de luchthaven toch wat moeite gehad om te wennen aan vuil,plassen, loslopende honden, wel wat vliegen, hier en daar een rat...kwestie van een click te maken zeker ;-)?
Nadien op een uurtje teruggevaren naar Gate of India, door constante regen en slechte zitplaats was ik ZEIKNAT, tot rillens toe zelf. Na een beetje opgewarmd te zijn buiten (binnen was het freezin cold met alle aircos, vluhten geboekt voor Clisse (Chennai-Mumbai) en the family De Groof (chennai-Kalkuta) voor op dinsd 28/07. Vervolgens Arab dinner tot ons genomen, waarbij dit ook mijn eerste non-vegan dinner was, dit wil zeggen diverse kipbereidingen, wel lekker en ook verteerbaar in termen van spicyness. Nog even in de fruitsapstal een vitamientjessapje opgezopen wachtte ik op de rest die waren gaan foodshoppen voor de nachtelijke treinrit, Internet stuff. De formele afscheidsdrink van Mumbai in Leopold's gehad (avond daarvoor trouwens in de bijna even legendarische mondegar gehangen). Beide bars zijn hi-profile tourist spots geworden, weinig folklore schiet er nog over van de Shantaram boek die ik in voorbereiding van deze trip gelezen heb over Mumbai, had me het toch net iets meer low-budget en chill voorgesteld. Taxietje genomen naar Victoria station, also known by the name of Vitti of Mumbai CST en een uurtje gechilld tot trein vertrok. Eenmaal op de trein zijn we tussen 23h30 en 2h stevig geanimeerd door Barat, Sandjay en Gnesh stevig geanimeerd (een sales trio van een kledingzaak). De animatie was intens en bij momenten een betere doofstomme film met de nodige gebaren. Moe en voldaan legden we ons neer tot het dag werd, d.i. woensdag 22 juli, de dag dat ik mijn eerste bijdrage aan dit dagboekje aan het leveren ben. De volgende gedachte bespringt me: there is always so much or so little you can take out of it, people experience travelling in totally different ways. Ieder heeft zijn beleving, en vier verschillende individuen dienen respect op te brengen voor elkaars reisstijl. Vandaag vloog voorbij, onze 3 indische musketiers entertainden ons tot 15h en intussen zijn we bijna in Guntakal gearriveerd, op zoek naar transfer naar Hospet-Hampi. Life is always a little adventure, just dare to venture and plunge in (zelfs als dit het goorste pissijn op de trein blijk te zijn). Tx 4 listening Ciao,m,x.

DONDERDAG 23/07/2009
Souvenir van onze 3 musketiers gekregen: de familie De Groof loopt nu met een identiek polsbandje rond. Sweet from thos guys, intussen veilig en wel in Guntakal aangekomen woe rond 18h00, the next part of the adventure could start. Aangezien we geen aansluiting hadden gereserveerd, werd de optie bus versus trein een zware bevalling. Trein bleek vol te zitten (wat later een relatief begrip bleek te zijn), dus wij tuktukgewijs naar bus station gescheurd, waar we ook met zeer ongeorganiseerde toestanden werden geconfronteerd: bus tot halfweg reed nog, niet all the way=> dus terug na een quickquick dinner richting treistation die met uurtje (22h30 was dit,denk ik) vertraging richting Hospet vertrok. Wij zijn in de laagste klasse gegaan met de locals, bijna niet onderhouden door Indie peeps, dus wij vlijtig gelezen, muziek geluisterd, gesnackt, ongerust zijn over jumpoff van K (er bleken sloten tussen 2de klasse wagons te zitten)om in Hospet met Amand de tuktuk driver naar Hampi te bollen. Muttu van Rama hotel wakkergemaakt en place 2 crash gevonden. Vrij goed geslapen, ondanks griezelverhalen van Anand ivm donkere baan Hospet-Hampi (verkrachting/moorden/geesten/...) Ik ben wel de softie om hem een extra tip te geven om ons voor 2 keer nix naar Hampi te tukken en zijn ontstoken oog :-s The day after hadden we een schitterend ontbijt na goed ingeslapen te hebben, deze keer zat Jo met de Bombay belly, maar dan wel in Hampi, vervolgens daar ook tix geboekt voor traject Hampi-Magalore(bus)-Kochi/Trivandrum(trein). Een fikse wandeling/beklimming verder knappe dingen gezien in Hampi. Volgende dag stond het betalend gedeelte op het programma. Met een stevig zonnetje, een fijne bries was het superaangenaam wandelen. Terug in Rama hotel vieruurtje verbruikt en de centrale tempel Hampi Bazaar bezocht (wwar ook net toevallig een film geschoten werd). Aldaar was er ook een heilig olifant, zelfs even vlakbij gestaan. Funky peuters stonden als gekken handjes aan ons te geven en vonden de gemaakte foto's de max. Na wat internet en travel research zijn we stevig gaan dineren bij de Full Moon (kan ook de Blue Moon geweest zijn): Europese/internationale keuken zonder culinaire fouten, superlekker en verteerbaar. Daags nadien staat er een fietsdagje op de planning, waarna we verder zuidwaarts reizen. Another travel episode volgt, but remember this, Hampi is f***ing amazing, the rock formations, alsof God himself alles heeft uitgepolijst en Jezus met de blokkendoos mocht spelen: WWAUWW. Tx 4 this broer K, so worth 24 hrs travel. Ciao,m,x, en tx 4 listening.

MAANDAG 27/07/2009
Rusit gaan ontbijten bij onze vriend van de full Moon, hoewel zeer onchronologisch aangebracht (versus waneer wat besteld), toch lekker ontbeten. Wel zelf voor de eerste leer India belly ervaren, maar Immodium is a cure for all. Rond half elf onze rammelfietsen opgehaald, zonder vitessen and off we went. Direct een beklimming hors cat?gorie, beseften we onmiddellijk op wat voor rommelfietsen we aan het stoempen waren, bergaf bleken de remmen ook maar crappy...kortom een dag vol spanning en avontuur ;-) Het was wel een leuke dag op een ander vervoersmiddel, onze actieradius nam toe en we hebbben heel wat knappe tempels en heilige gebouwen gezien, vaak hindu-moslim mix qua architectuur. Rond half drie terug op hampi bazaar, down town dus, na een hachelijke fietsonderneming: fiets overdragen/zetten via binnenweg, Sofie haar fietsmandje dat losschoot en een Bango Lassi aanbod :-D), zijn zus en Jo hapje gaan eten, ik en broer laatste eindjes aan elkaa geknoopt (was, opruim kamer, afrekenen,kaartjes voor thuis,...) Anan werd om 16hoo verwacht, maar te laat: hoewel we daarbovenop nog een treinovergang moesten uitzitten onderweg naar Hospet, hebben we onze bus nog gehaald. Anand had voor het gevoel weer wat in zijn arm zitten snijden, rare jongen waar ik toch ergens mij betrokken bij voelde. Heb hem ten stelligste afgeraden dat nog te doen. Eenmaal op de sleepersbus, leek me supercomfortabel. Bij ondergaande zon en een streepje Damien Rice, mijn inner India moment beleefd, knapknap, maar dan begon de hel. Na een snelle food stop, heel de nacht met zware maag gevochten op de hotsende bus (wegennetwerk in India is toch niet je dat), zelfs enkele tot tegen plafond bus geknald. Gevolg geen oog toe gedaan, en smorgens om 7h07 compleet geradbraakt en uitgeput in Mangalore aangekomen. Kwartier later gewoon ff platgegaan in toilet, ff flauwvallen. Na 1 week was mijn bobijtje af en was ik OPgereist. Ze hebben me daar een halve dag in een hotel gestoken, waar ik wat bijgeslapen heb. Na een frisse douche meegereist in de namiddag richting Kochi/trivandrium, met doel in eerste uit te stappen en xtra dagje te rusten, maar overslapen om op tijd uit te stappen. dus mee naar Trivandirum...zonder protest van mijn reisgenoten, wat ik wel degelijk hartelijk waardeerde. Beetje wuzzy van 5h AM aankomst, Trivandrium mee aangevat en goed verteerd. Hoewel nog geen compleet cease of fire in darmenland, was er wel een controleerbaarheid, wat ik positief vond. Na 3 in/uitgangen bekeken te hebben van een grote tempel, hebben we uiteindelijk de grote ingang gevonden, met de torenstructuur on top. Naar de zoo geweest waar leeuwen, tijders, olifanten gezien en een tuktukje gepakt terug voor busrit noordwaarts naar Appeley. Aldaar hapje gegeten en foodie ingeslagen voor goedkoopste 30 km van India af te leggen via backwaters naar Kottayam: 12 Rps elks, maar moesten wel met ferry vol locals meer dan 100 stops meemaken. Daarentegen wel grappig dat westerse toeristen veelvouden uitgaven om mooiere "transportmodi" te hanteren. Vervolgens trein naar Kochi, hotelletje gevonden en hapje gegeten. Mijn eerste maal SUPERGOED geslapen en veel minder last van stijve rugspieren. Nu rustig aan het ontwaken in Ernakulum station junction en straks mijn zus achterna in Fort Kochin gebied.

VRIJDAG 31/07/2009
Met onze K naar ferry station gewandeld, dat was al broeierig heet, K is nog beetje gaan crashen om wat bij te rusten (dat heeft hij wel verdiend na zo goed voor mij te zorgen !), ik heb na de overtocht, vrij snel zus en jo gevonden aan fort Kochin. Koloniale bouwstijl, sporen van VOC (Verenigd Oostindia Companie) en Portugezen. Chinese visnetten was wel knap om te zien, maar idd wel arbeidsintensief
. Vasco da Gama's graf gezien en andere "kleinere" sights, waarna het topgerecht van vakantie till now, verse vis en scampi's van de markt voor ons bereid. Zeer smakelijk, met gember, look en limoen. Iedereen vond het superlekker! Na regenbuitje getrotseerd te hebben, snel klaargemaakt en op weg naar Chennai. De maandagavond dus weer op de nachttrein. Het nachttreinen bevalt me meer en meer, aangezien ik beter en beter recupereer. Chennai smorgens licht ontbeten, niet echt wetende wat op de menu stond :-S, tot ongenoegen van de zus dat ik mijn bord niet leegat...;-D In Chennai eerst wandeling gemaakt rond de Fort Area, tot zweterig ongenoegen van de rest...dit was blijkbaar de ochtend van de ongenoegens :-) Een treintje gepakt richting kleurrijke Hindu tempel met ervoor een grote watertank vol met dikke vissen die volledig uit hun dak gingen voor rijst. Tempeltje en kathedraal van Ongelovige Thomas verder (indrukwekkend WIT WIT), een zeer warme wandeling gemaakt terug naar trein station. via zeer behulpzame Indie?r, tot aan de luchthaven geraakt, inclusief bovengronds spooroversteken (looked like it was dangerous, hoewel toch zeer alledaags). In de luchthaven een uurtje "gestressd" op zoek naar Jo, die ons iets eerder verlaten had. Net voor onze checkin, kwam Jo erdoor, hij bleef er vrij relax over, which is cool. Een afscheid verder tussen Jo en zus, waren we goed en wel op onze vlucht naar Kalkuta met de family peeps. We kwamen aan in een bruisende metropool, vrij vlot openbaar vervoer gewijs (volgepropte bus en effici?nte metro) tot in centrum/backpacker area van Kalkuta geraakt. Alle lonely Planet adressen zaten zowat vol, uiteindelijk toch weer in warme kamer geslapen. day after train tix geboekt verder naar Varanassi en Haridwar en bijna gevlogen door Kalkuta touristacally (marktjes, oude afbrokkelende gebouwen, William building, High court, Kali tempel, adembenemende Victoria Memorial), afgesloten met wandeling over "schietveld"Maidan, wat in
feite eerder een moddermoeras bleek te zijn.Wij dus met modderpoten snel iets gegeten in lekkere breakfast place van die ochtend, waarna THE RACE begon. Gestap als zotten (ik met de big backpack) om de andere kant van de ijzeren brug te bereiken in een ware apocalyptische mensen massa. It was crazy, heb meermaals gevloekt en taxi aangeraden, maar als groep hebben we doorgezet en 15 min voor vertrek aan de trein gearriveerd! OMG, wat was me dat, wij gelijk echt vuile schooiers op die Varanassi trein, the day after rustig ontbeten in de El Parador (een topper volgens Lonely Planet vonden wij toch lichtelijk zelf ge?nflateerd) en nog eens verloren gelopen te hebben (met tussentijdse shave/facial massage voor the gentlemen) tot aan de Ghatz geraakt. Enkele lijken zien verbranden en wat rondgekuierd in de baai tussen de verscheidene ghats. Eerder rustig, hoewel toch weer onze portie boat trips en postkaarten aangeboden gekregen. Zelfs Hasjies, ondanks mijn drug(afkick)verleden ;-), je kan die mensen hier alles wijsmaken, maar ze zien de ernst noch de humor ervan in...funny...Goed gegeten in LP adresje (ne beetje zoeken) en verder teruggekuierd naar de drukkere ghats. Raar genoeg veel kids aan het duiken in Ganges, ondanks levensgevaarlijke waterconditie...little bizar. Terug getuktukt en na wat train munchies opgepikt te hebben, tijdige nachtelijke overstap gemaakt in Lucknow (om 2h30 smorgens ipv 1h, maar muziek in de gang en de kakkerlakken maakte het allemaal iets meer geanimeerd). In Lucknow nog een nachtelijke creme glaceeke en nachtelijke crashbeurt op de stationsvloer gehad, waarna op weg naar Haridwar. Met de family only lijkt het iets intenser, het hangt wat harder aan elkaar, mijn indruk toch. Intussen bereiken we nu (5h00 smrgens, maandag 31/07/2009, na 3 dage zonder douche) op de vuilheidsschaal ongekende hoogtes. Binnen de Indishe mppij zouden we nu waarschijnlijk onder de laagste kaste bevinden, ergens bij de paria's op de vuilnisbelt, en die zouden ons nog als d?goutant bestempeld hebben ;-) So lets hit the shower. Tx 4 listening. Ciao,m,x.

DONDERDAG 6/08/2009

In Haridwar volgde de welgekomen en welverdiende douchken. Na wat travel research, liftje naar boven genomen naar Hanuman (monkey) tempel, waar zus onverwacht "gedot" werd. Wandelingetje naar beneden, waar K de duurste mango juice van de trip heeft gedronken (30 Rps?!? ;-)) Langs Ganges wat rondgehangen tijdens voorbereidingen van de avondceremonie, vele mensen waren zich ritueel aan het baden. Zus had zo een tank top aan, zonder mouwen, ongelofelijk hoeveel beziens ze daarmee had bij male indies, en de broers dan maar bodyguard spelen ;-) Avondceremonie was knap en er hing een magische sfeer dankzij ritmische bellen en veelvuldig gebruik van vuur. Day after doorgereisd naar Chandigargh, Le corbusier city. Brede avenues, grote ronde punten en typische betonnen structuren. Intussen 2 medereizigers gevonden, Xavier en Jah Kai (?) en samen met hen de sights gedaan en museum over opbouw chandigargh bekeken. After a slice of pizza, een crazy mini van genomen in richting Shimla. Deze Schumacher in spe heeft de zotste maneuvers gedaan, zelfs bij zero zichtbaarheid. Aangezien ik naast chauffeur zat was het regelmatig schrikken en mijn denkbeeldige rem induwen...Eenmaal in Shimla na wat rondvraag een hotelletje geselecteerd uit het overaanbod, gelukkig was het laagseizoen, dus veel prijzen zogezegd - 50%. Next day tijd voor een andere Hannuman tempel na een stevige klim, inclusief de opdringerige aapjes, maar ik was al op mijn hoede na mijn aap steelt pepsi verhaal in Mumbai...Desondanks...Kristof heeft trap gekregenm ??n hing er even aan mijn broek en nog ??n is er op een onbewaakt moment ervandoor gegaan met mijn bril...ff stressen, ma door ervaren opzichter snel geruild voor een pakje nootjes. Je kan de aap niet verwijten van geen smaak te hebben, maar ik denk met mijn bruin/gele combinatie dat de kleur hem vooral aantrok (zijn tanden staan nog in mijn montuur om het te bewijzen...). In de namiddag ons zus even gerust (mogelijk hoogte ziekte op 2200m) en naar Vice royal Lodge gewandeld. Dit buitenverblijf van de Britten heeft vele historische gebeurtenissen/onderhandelingen gekend. Erna nog even langs bus station om ons te informeren over busrit from hell to Dharmsala/Mac Leod Ganj (10h!) Savonds een kleine dinner gedaan met zus en Xavier, de rest bekwam even van de drukke dagen. Nog wat gekuierd over de typische Bazaars, maar was al tegen sluitingstijd dys maar gewoon ijsje gegeten. Day after iedereen met een extra shot touristil de bus op, tot 3/4 van de rit verteerde ik alles super, dan ging het met mezelf steil bergaf, omgekeerd evenredig met laatste 500 m stijgen naar Mac Leod Ganj. Na een theetje met wat koorts mijn bed in, the day after toch een ontbijtje kunnen verbruiken. Ff diep gezeten,maar we komen er wel door. Tx 4 listening. Ciao,m,x.

MAANDAG 10/08/2009
Het vorige ontbijt had een minder positief effect dan verhoopt, ik belandde weer in bed, the Indian belly had me in zijn macht, en deze keer goed (getuige de 9 kilo minder toen ik uiteindelijk thuis nog eens op de weegschaal ging staan ;-)). Nog een dagje intens gerust (broer en zus hadden intussen al naar beneden naar Dharmsala gewandeld, voor extra Immodium, we zaten al door onze collectieve voorraad), om de volgende ochtend (in min of meer coherente toestand) samen door te reizen naar Amritsar. Aldaar aangekomen, the closing of the gates aanschouwd in mss wel de meest vochtige omstandigheden ever. Ik zat en ik zweette, echt into the face, plakkerig, men kan 7 l water drinken op een dag en niet naar toilet moeten, zo intens! Na closing of the gates tussen Pakistan en India nog even naar the Golden tempel by night, indrukwekkend bedevaartsoord voor de Sikh, een zeer propere omgeving, in tegenstelling tot de rest, veel respect, ook zeer rijkelijk met marmer en met goud bezette tempel. Dit was knap verlicht en we hebben mee aangeschoven met locals om binnen een blik te kunnen werpen. Bijna magisch, alsof een sprookje uit 1001 nachten. Een dinnertje verder, wederom poging gedaan om te slapen. Next day a quick glance op de gouden tempel en verder terugereisd naar onze eindbestemming, die de cirkel rond maakte voor zus en broer: New Dehli. Na ons ge?nstalleerd te hebben in de backpackers area, wat souvenir spotting gedaan en vroeger gaan slapen. The day after heb ik met zus nog een toertje door New Dehli gemaakt. Wandelaars als we zijn, ben ik weer enkele keren gestorven door hitte en tekort aan vocht, ik denk dat ik nog geen enkele vakantie zoveel cola en fanta gezopen heb en dan nog zoveel gewicht te verliezen, waar India goed voor is. De Lotus tempel was het laatste wapenfeit op onze toer, waarna we beide met een halve zonneslag terug in de backpackerarea sukkelden. Sofie wat liggen suffen, ik toch nog met enoge regelmaat richting kleinste kamertje, moest jolig om te zien zijn. Broer en ik nog wat souvenirs geshopt, indisch masker, speelgoed voor kids, ik mijn henna tattoe, tussendoor nog iets solid gegeten en alles geprepareerd voor de tocht huiswaarts. Leuke taxidriver heeft ons chill naar de luchthaven gebracht, elke taxi driver heeft altijd een roman vol sterke verhalen, en steeds geloof ik ze... ik zat daar maar half ontbloot in de wagen, omdat mijn henna tattoe nog wat moest drogen, zag er lullig uit zo. Eenmaal op de luchthaven, mezelf beetje proberen te fatsoeneren en huiswaarts gekeerd.

16 juli 2009 - Brussel, Zurich, New Delhi



we landen met een hoop tijdzones verschil in het midden van de nacht in Delhi. Het guesthouse waar we de eerste nacht hebben geboekt heeft voor een chauffeur gezorgd en na wat rondzoeken vinden we idd. een man met een bordje 'mss. Sophie and company'


17 juli 2009 - New Delhi



slapen lang uit, dwalen rond in Delhi

18 juli 2009 - New Delhi, agra, jaipur, ajmer, udaipur, pushgar




19 juli 2009 - Agra, Jaipur, ajmer




xx juli 2009 - Ajmer, pushgar, Ajmer, Udaipur




20 juli 2009 - Udaipur, Mumbai




21 juli 2009 - Mumbai, Elephanta, Mumbai




22 juli 2009 - Mumbai, Guntakal, Hospet, Hampi




23 juli 2009 - Hampi




24 juli 2009 - Hampi, Mangalore, Trivandrum




25 juli 2009 - Trivandrum, Appeley, Kottayam, Ernakulum, Cochin




26 juli 2009 - Cochin




27 juli 2009 - Cochin, Chennai




28 juli 2009 - Chennai, Calcutta




29 juli 2009 - Calcutta




30 juli 2009 - Calcutta, Varanassi, Lucknow




31 juli 2009 - Lucknow, Haridwar




1 augustus 2009 - Haridwar




2 augustus 2009 - Haridwar, Chandigar




3 augustus 2009 - Chandigar, Shimla




4 augustus 2009 - Shimla




5 augustus 2009 - Shimla, Dharamsala, Mcleod Ganj




6 augustus 2009 - Mcleod Ganj




7 augustus 2009 - Mcleod Ganj, Dharamsala , Amritsar




8 augustus 2009 - Amritstar, New Delhi




9 augustus 2009 - New Delhi




10 augustus 2009 - New Delhi, Zurich, Brussel, Sint-Katelijne-Waver